مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 خرداد 1401 ساعت 11:322022-05-23سياسي

لوح ثبت جهانی هورامان رونمایی شد


با حضور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، و جمعی از مسئولان کشوری و استانی از لوح ثبت جهانی هورامان رونمایی شد.

- سنندج- مدیر کل میراث فرهنگی کردستان گفت: با حضور قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی از لوح ثبت جهانی هورامان رونمایی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کردستان، یعقوب گویلیان اظهار داشت: منظر فرهنگی هورامان در مردادماه سال 1400 به عنوان بیست و ششمین میراث جهانی ایران، ثبت جهانی شد.

وی گفت: این منظر دربردارنده ارزش های منحصربه فرد طبیعی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی ملموس و ناملموس بسیاری است که هر کدام از این نمادها گوشه هایی از زوایای فرهنگ غنی و پربار این منطقه را نمایان می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: به منظور استفاده بهتر از ظرفیت های گردشگری این منطقه، مطالعات و طرح جامع گردشگری با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های اساتید و صاحب نظران در هورامان تهیه و تدوین می شود.

وی گفت: ساماندهی و تدوین این طرح در منطقه جهانی هورامان می تواند الگویی راهبردی به منظور برنامه ریزی صحیح و کارشناسی شده در حوزه گردشگری و توسعه همه جانبه استان باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لوح ثبت جهانی هورامان رونمایی شد

لوح ثبت جهانی هورامان رونمایی شد