مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 22:522022-05-22بين الملل

رشد روابط تجاری ایران و بلغارستان


معاون وزیر امور خارجه بلغارستان که برای حضور در سومین دور رایزنی ایران و بلغارستان به تهران سفر کرده است امروز یکشنبه با مهدی صفری دیدار و گفتگو کرد.

- ، ولیسلاو پتروا که برای حضور در سومین دور رایزنی ایران و بلغارستان به تهران سفر کرده است امروز یکشنبه با مهدی صفری دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از افزایش تبادلات تجاری دو کشور در سال گذشته، ترانزیت و حمل و نقل را یکی از مزیت های مهم روابط دو کشور دانست که می تواند باعث گسترش همکاری تجاری دوجانبه و منطقه ای شود.

صفری انرژی را زمینه مهم دیگر همکاری دوجانبه دانست و اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با بلغارستان در این حوزه همکاری نماید.

معاون وزیر امور خارجه بلغارستان نیز روند روابط تجاری ایران و بلغارستان را روبه رشد توصیف کرد و با توجه به نگرانی اروپا در دو حوزه امنیت انرژی و امنیت غذایی، برای گسترش همکاری دوجانبه در دو حوزه مذکور اعلام آمادگی کرد.

پتروا همچنین برگزاری نشست مشترک تجار دو کشور و برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور را گامی مهم برای افزایش مبادلات تجاری فیمابین دانست.

شایان ذکر است حجم مبادلات تجاری ایران و بلغارستان در سال 2021 به 185 میلیون دلار رسید که به نسبت سال قبل از آن بیش از 30 درصد افزای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد روابط تجاری ایران و بلغارستان

رشد روابط تجاری ایران و بلغارستان