مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 21:072022-05-22سياسي

لوح ثبت جهانی اورامان رونمایی شد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، در مراسمی با حضور قائم مقام و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در کاخ گلستان از لوح ثبت جهانی هورامان _ اورامانات که سال گذشته به عنوان بیست و ششمین میراث جهانی ایران ثبت شد، همزمان با هفته میراث فرهنگی توسط قائم مقام و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رونمایی شد.

یعقوب گویلیان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اظهار کرد: منظر فرهنگی هورامان در مردادماه سال 1400 به عنوان بیست و ششمین میراث جهانی ایران، ثبت جهانی شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: این منظر دربردارنده ارزش های منحصر به فرد طبیعی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی ملموس و ناملموس بسیاری است که هر کدام از این نمادها گوشه هایی از زوایای فرهنگ غنی و پربار این منطقه را نمایان می کند.

وی تصریح کرد: به منظور استفاده بهتر از ظرفیت های گردشگری این منطقه، مطالعات و طرح جامع گردشگری با استفاده از توانمندی ها و ظرفیت های اساتید و صاحب نظران در هورامان تهیه و تدوین می شود.

گویلیان عنوان کرد: سامان دهی و تدوین این طرح در منطقه جهانی هورامان می‎ تواند الگویی راهبردی به منظور برنامه ریزی صحیح و کارشناسی شده در حوزه گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لوح ثبت جهانی اورامان رونمایی شد

لوح ثبت جهانی اورامان رونمایی شد