مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 19:272022-05-22سياسي

مقام طالبان از اعمال محدودیت های جدید بر زنان در افغانستان انتقاد کرد


معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان با انتقاد از اعمال محدودیت های جدید از سوی وزارت امر به معروف و نهی از منکر این گروه بر زنان، تاکید کرد که باید حقوق اساسی نیمی از قشر جامعه افغانستان از جمله آموزش داده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، عباس استانکزی معاون سیاسی وزارت خارجه دولت موقت طالبان امروز یک شنبه، اول ثور در نشستی به مناسبت مرگ اختر محمد منصور، رهبر پیشین طالبان که در کابل برگزار شده بود سخنرانی و از عملکرد 9 ماهه این گروه انتقاد کرد.

وی گفت: طالبان حق آموزش را به زنان نداده اند.

امروز در افغانستان اصلا آموزش وجود ندارد.

حقوق شان را بدهید.

استانکزی تاکید کرد که وظیفه دولت مقابله و مبارزه با فساد است نه اینکه بخاطر ترس از آن، حق نیمی از جمعیت را نادیده بگیرد.

این انتقاد استانکزی در حالی از عملکرد این گروه ایراد شده که پس از گذشت 9 ماه از روی کار آمدن طالبان، هنوز دختران اجازه ندارند به مدرسه بروند.

از سوی دیگر، محدودیت های گسترده ای که از سوی طالبان بر زنان اعمال شده نیز واکنش های تند بین المللی را به همراه داشته و طالبان از این ناحیه تحت فشار جامعه جهانی قرار دارد.

عباس استانکزی نه تنها عملکرد طالبان را که سنت های حاکم در افغانستان را نیز به چالش کشید و گفت که زنان از دیر زمانی برخلاف شریعت اسلامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام طالبان از اعمال محدودیت های جدید بر زنان در افغانستان انتقاد کرد

مقام طالبان از اعمال محدودیت های جدید بر زنان در افغانستان انتقاد کرد