مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 15:022022-05-22سياسي

نحوه آموزش حجاب به کودکان/پرسش های بچه ها درباره حجاب را چطور پاسخ دهیم


در خانواده ها زیاد دیده می شود که والدین ، بچه ها را به سمت داشتن حجاب تشویق می کنند اما خودشان به یک میهمانی که می روند یا مجلس عروسی خیلی چیزها را رعایت نمی کنند.

- گروه زندگی ـ زهره سعیدی: همیشه دغدغه ام این بود که چطور باید مفاهیم ارزشی مثل رعایت حجاب را به بچه ها آموزش داد تا به اصطلاح  امر و نهی نباشد و زدگی برایشان ایجاد نکند و هم قبل از اینکه به سن نوجوانی و بلوغ برسند، مفاهیم ارزشی در وجودشان نهادینه شده باشد.

وقتی نماز می خوانم، فرزند کوچکم مهر را برمی دارد و به پیشانی اش می چسباند، با من به سجده می رود و حالت های من را تقلید می کند، زمانی که جلوی آینه روسری ام را درست می کنم، دخترم هم یک پارچه روی سرش می اندازد و آن را مرتب می کند.

آموزش ارزش هایی مثل رعایت حجاب از خود ما باید شروع شود، چرا که بچه ها از والدینشان تأثیر می گیرند و الگوبرداری می کنند، پس نخستین چیزی که یاد گرفتم این بود که به عنوان والدین اول خودم رعایت کنم و بعد بچه ها خود به خود مسائل دینی در وجودشان نهادینه می شود.

مریم رحیم زاده ، روان شناس خانواده درباره آموزش حجاب به کودکان و باید و نبایدهای آن مباحثی را مطرح می کند که در ادامه می خوانیم: *بسترسازی مفهوم حجاب پیش از سن تکلیف بچه ها نخستین نکته این است که والدین بدانند پیش از سن تکلیف می بایست بستره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نحوه آموزش حجاب به کودکان/پرسش های بچه ها درباره حجاب را چطور پاسخ دهیم

نحوه آموزش حجاب به کودکان/پرسش های بچه ها درباره حجاب را چطور پاسخ دهیم