مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 10:172022-05-22اقتصادي

2 پیشنهاد به دولت برای حمایت از سرمایه در گردش تولیدکننده ها


مسئله سرمایه در گردش تولیدکننده ها پس از اصلاح ارز 4200 تومانی یکی از مواردی است که خوب است دولت با ابزارهای اقتصادی در اختیار خود نسبت به حمایت از آن اقدام کند.

- فارس پلاس؛ روایت روز: اصلاح ارز 4200 را اگر مهم ترین و حساس ترین تصمیم تاریخ معاصر اقتصادی کشور ندانیم، حتما یکی از آن هاست که در ابعاد مختلف، ساحت های مختلف اقتصادی و حتی اجتماعی، کشور را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

وقتی فروردین ماه سال 1397 اسحاق جهانگیری معاون اول دولت 12ام بدون توجه به توصیه ها و راه کارهای اقتصادی برای مقابله با افزایش نرخ ارز، بدترین و غیر علمی ترین و البته شکست خورده ترین روش در تاریخ ایران و جهان برای مدیریت شرایط ارزی کشور یعنی تعیین دستوری نرخ ارز را در دستور کار خود قرارداد و رقم 4200 تومان را به عنوان نرخی برای پاسخ به هر نوع تقاضایی تعیین کرد و با تأکید به ذخائر بزرگ ارزی دولت جهت اعتمادبخشی به بازار سخن گفت، هیچ گاه گمان نمی کرد ظرف مدت زمان بسیار کوتاهی نرخ ارز در همان ایام سال 1397 به مرز 20 هزارتومان برسد و فقط طی یک سال بیش از 30 میلیارد دلار از ذخائر ارزی کشور به بدترین و غیربهینه ترین شیوه ممکن تخصیص یابد.

تخصیصی که هم دولت به عنوان سیاست گذار مالی، هم بانک مرکزی به عنوان سیاست گذار پولی و هم سایر عاملان اقتصادی ازجمله تولیدکنندگان، سرمای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 پیشنهاد به دولت برای حمایت از سرمایه در گردش تولیدکننده ها

2 پیشنهاد به دولت برای حمایت از سرمایه در گردش تولیدکننده ها