مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 10:172022-05-22سياسي

خوش چشم: زمان فشار حداکثری ایران فرا رسیده است/ آخرین وضعیت مذاکرات وین


جمهوری اسلامی اهرم های فشار زیادی در اختیار دارد و می تواند به طرف آمریکایی، انگیزه بخشی کند تا آنها تصمیم نهایی را اتخاذ کنند و امتیازات باقیمانده را به طرف ایرانی واگذار کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، سیدمصطفی خوش چشم کارشناس حوزه روابط بین الملل با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات هسته ای وین خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی آورده های احیای برجام معطوف به مذاکرات وین، کمتر از گذشته است و این به دلیل افزایش صادرات ما به شکل حداکثری است.

وی با بیان این که ایران بخشی از مزایایی که به واسطه احیای برجامی می توانست کسب کند به دست آورده است، تصریح کرد:   نیمی از پول های بلوکه شده، به واسطه تحرکات دیپلماسی فعال آزاد شده و صادرات نفت جمهوری اسلامی هم با میانگین 1.

5میلیون بشکه در روز با دور زدن تحریم ها در حال انجام است.

به عبارت دیگر راهکارهای ایران برای دور زدن تحریم ها موفق بوده و فشار تحریمی را کاهش داده که این حاصل مقاومت ملت و دولت ایران است.

این کارشناس حوزه روابط بین الملل با اشاره به تاثیر جنگ اوکراین بر معادلات منطقه ای گفت: این رخداد فشارهای زیادی را بر بازارهای انرژی و واردکنندگان انرژی در اروپا و نیم کره غربی وارد کرده است و در ارزیابی مولفه های داخلی و خارجی، به نظر می رسد الان زمان به نفع ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوش چشم: زمان فشار حداکثری ایران فرا رسیده است/ آخرین وضعیت مذاکرات وین

خوش چشم: زمان فشار حداکثری ایران فرا رسیده است/ آخرین وضعیت مذاکرات وین