مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 09:472022-05-22اجتماعي

ثبت اولین زایمان گور ایرانی در پارک ملی سیاهکوه اردکان


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد از ثبت اولین زایمان گور ایرانی در پارک ملی سیاهکوه اردکان در آستانه روز جهانی تنوع زیستی خبر داد.

- به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، نیره پورملایی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار کرد: عرصه های طبیعی استان یزد در گذشته نه چندان دور زیستگاه تعداد زیادی گورخر ایرانی بوده که تخریب زیستگاه و شکار بی رویه در سال های گذشته نسل این گونه زیبا را به کلی در استان یزد منقرض کرده است.

  وی افزود: پس از انقراض گونه در پارک ملی سیاهکوه، معرفی مجدد و احیای جمعیت گونه به طبیعت پارک ملی سیاهکوه در دستور کار این اداره کل قرار گرفت و در سال 1398 تعداد 11 فرد گور ایرانی به مرکز قرنطینه پارک ملی سیاهکوه منتقل و پس از مدتی، جمعیت مذکور در منطقه رهاسازی گردید.

مدیرکل محیط زیست یزد گفت: در این مدت، پایش این جمعیت به منظور بررسی نحوه انتخاب زیستگاه، رفتار گونه، تغذیه، جفتگیری و نیز کیفیت و کمیت زاداوری گور ها به طور مستمر انجام شد.

پورملایی تأکید کرد: خوشبختانه در سال جاری و با شروع فصل زایمان گور ایرانی، در مورخ 29 اردیبهشت ماه، اولین کره گور ایرانی به همراه مادر خود در پارک ملی سیاهکوه توسط محیط بانان مشاهده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت اولین زایمان گور ایرانی در پارک ملی سیاهکوه اردکان

ثبت اولین زایمان گور ایرانی در پارک ملی سیاهکوه اردکان