مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 09:222022-05-22اقتصادي

برداشت چغندرقند پاییزه در مزارع کازرون آغاز شد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: برداشت چغندرقند پاییزه در این شهرستان شروع شده و تا اواخر خرداد ادامه خواهد داشت.

- ، حمید رشیدی با اشاره به رشد سه برابری کشت چغندرقند پاییزه در اراضی این شهرستان گفت: سال گذشته 230 هکتار چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون کشت شد که این میزان امسال به 700 هکتار افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: متوسط عملکرد چغندرقند پاییزه در شهرستان کازرون 60 تن در هکتار است و پیش بینی می شود بیش از 42 هزار تن محصول چغندرقند تولید و تحویل کارخانجات شود.

رشیدی افزود: کشت چغندر قند در قالب کشاورزی قراردادی و با انعقاد قرارداد کشت انجام می شود و طبق قرارداد با کارخانه های قند مرودشت و کوار، محصول برداشت شده از کشاورزان با قیمت هر کیلو 1,641 تومان خریداری و علاوه بر آن به ازای هر تن چغندر تحویلی، 430 تومان کمک هزینه حمل، 2 کیلوگرم شکر و 20 کیلوگرم تفاله به کشاورز پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه کاشت تا برداشت محصول چغندرقند به صورت مکانیزه است گفت: تمهیدات لازم برای برداشت چغندرقند در این شهرستان اندیشیده شده، و 7 ست مکانیزه پیشرفته برای برداشت چغندرقند کازرون فعال است.

رشیدی با اشاره به مرغوبیت قابل قبول چغندرقند تولیدی در شهرستان کازرون گفت: این شهرستان کانون و از قطب های اصلی کشت چغندر پاییزی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت چغندرقند پاییزه در مزارع کازرون آغاز شد

برداشت چغندرقند پاییزه در مزارع کازرون آغاز شد