مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 08:222022-05-22سياسي

پیام مخاطبان/ کیهان و سید حسن خمینی/ اتهام «لایتچسبک»!


کیهان چه انتظاری دارد؟ صاحب نظران به جای ابراز عثیده یادداشت های آنان را از رو بخوانند و همان شعارها را تکرار کنند؟ - سخنان اخیر سید حسن خمینی در دیدار با مقامات سابق وزارت امور خارجه - مسایل کشور با سیاست خارجی گره خورده .

مسیر هیچ تقدسی ندارد و اگر مسیر بسته شد راه دیگری باید انتخاب کرد.

گره سیاست خارجی را باید با خرد جمعی و توان مدیرتی چهل ساله جمهوری اسلامی باز کرد - به مذاق کیهان خوش ننشسته چنان که در واکنشی تند درباره آن نوشته است: این اظهارات از جهات متعدد، مخدوش است.

نخست اینکه نه امام و نه رهبری به حکم عقل و شرع، هرگز نگفتند همه مسائل کشور به سیاست خارجی گره خورده است! بلکه سیره امام و رهبری این بوده که از اتکای سیاست داخلی به خارج که سیره دست نشاندگان اجنبی بود، کاسته شود و انجام مسئولیت های داخلی با بهانه جویی، به دیپلماسی حواله داده نشود.

از سوی دیگر حضرت امام ادبیات صریحی درباره نرفتن زیر بار تحریم ها و برخورد رمضانی و عاشورایی با تحریم کنندگان و تهدید کنندگان دارند که از اساس با نسخه قلابی طیف غرب گرای مدعی اعتدال و اصلاحات در تقابل و تعارض است.

نکته سوم این است که حضرت امام با درایت تمام، آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند و با نامه آقای هاشمی درباره لزوم مذاکره و رابطه با آمریکا صراحتاً مخالفت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام مخاطبان/ کیهان و سید حسن خمینی/ اتهام «لایتچسبک»!

پیام مخاطبان/ کیهان و سید حسن خمینی/ اتهام «لایتچسبک»!