مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 خرداد 1401 ساعت 07:322022-05-22بين الملل

مارک میلی: احتمال بروز درگیری بین المللی در حال افزایش است


رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مراسم فارغ التحصیلان یک مرکز آموزشی در این کشور اعلام کرد که پتانسیل وقوع درگیری های بین المللی بین قدرت های بزرگ در دنیای امروز بسیار بالاست.

- به نقل از فاکس نیوز، مارک میلی رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد خطر درگیری بین المللی با مشارکت قدرت های بزرگ در حال افزایش است.

میلی در سخنرانی خود در مراسم دانش آموختگان آکادمی نظامی وست پوینت (West Point)، ضمن اشاره به این مسئله از آنها خواست تا خود برای چنین تحولاتی آماده کنند.

رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا در این باره گفت: دنیایی که شما در آن فارغ التحصیل می شوید، پتانسیل بروز درگیری های بین المللی بزرگ را با قدرت های بزرگ دارد و احتمال این مسئله در حال افزایش است، نه کاهش.

وی همچنین در این سخنان از روسیه و چین به عنوان قدرت های جهانی مد نظر در به زعم وی درگیری های بین المللی یاد کرد و گفت: اکنون با دو قدرت جهانی روسیه و چین روبرو هستیم که هر کدام از توان نظامی قابل توجهی برخوردارند و در تغییر قوانین فعلی بر اساس نظم، جدی هستند.

ادعای میلی مبنی بر قوانین بین المللی مبتنی بر نظم آمریکایی در حالی است که مقامات بسیاری از کشورهای دنیا از جمله دو کشور یاد شده بارها براین مسئله که دیگر جهان تک قطبی وجود ندارد، تاکید کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مارک میلی: احتمال بروز درگیری بین المللی در حال افزایش است

مارک میلی: احتمال بروز درگیری بین المللی در حال افزایش است