مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 21:472022-05-21سياسي

شهرستان مروست باید متناسب با ظرفیت هایش توسعه یابد


مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به افت سالیانه بیش از یک متر آب های زیرزمینی مروست با وجود اقدامات مدیریتی مصرف، بر توسعه این شهرستان نوپای بر مبنای ظرفیت ‎های منطقه ای تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در مروست، محمدمهدی جوادیان زاده عصر امروز در جلسه شورای حفاظت این شهرستان که در راستای برگزاری برنامه رویداد آبی در شهرستان های استان برگزار شد، اظهار کرد: برای توسعه شهرستان نوپای مروست از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد ولی این توسعه باید بر مبنای منطق و ظرفیت شهرستان باشد.

وی با ابراز نگرانی از کاهش بارش ها و استمرار خشکسالی ها، افزود: نکته مهم و نگران کننده ای که در این شهرستان وجود دارد این است که علیرغم پیشرو بودن در نصب کنتور و مدیریت مصرف، بازهم شاهد افت سالیانه بیش از یک متر آب های زیرزمینی هستیم.

مدیرعامل آب منطقه ای یزد با بیان این که این افت را نشان از کاهش تاب آوری سفره های آب زیرزمینی دانست و گفت: اگر برای توسعه این شهرستان بر مبنای منطق و اصولی پیش نرویم و بخواهیم بیش از ظرفیت این شهرستان، صنایع متعدد راه اندازی نماییم دیگر حفظ منابع آب زیرزمینی در این شهرستان معنی نخواهد داشت و این توسعه به برداشت آب بیشتری نیاز خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شهرستان مروست باید متناسب با ظرفیت هایش توسعه یابد

شهرستان مروست باید متناسب با ظرفیت هایش توسعه یابد