مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 18:472022-05-21اقتصادي

عرضه گوشت قرمز در بازار با قیمت 130 تا 150 هزار تومان


مدیرعامل اتحادیه سراسری دام سبک گفت: اکنون به جای اینکه مسئولان به دنبال کنترل و تشدید نظارت ها بر بازار گوشت قرمز باشند که در دست عده ای دلال می چرخد، - کنترل و نظارت ها را بر بازار عرضه دام زنده سبک تشدید کرده اند و تولیدکننده این بخش متضرر واقعی است.

طی روزهای اخیر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله و گوسفندی تفکیکی به دلیل تلاطم بازار توسط برخی سودجویان افزایش یافته، این درحالی است که مبنای قیمت این محصول برحسب شقه محاسبه می شود به طوری که امروز هر کیلو شقه گوساله 135 هزار تومان و شقه گوسفندی بین 130 تا 150 هزارتومان قیمت دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، طی چند سال اخیر متولیان حوزه تولید دام زنده بارها اعلام کرده اند که کشور با مازاد جمعیت دام سبک و سنگین روبروست تا جایی که برای ادامه تولید، باید بخشی از دام زنده صادر و از کشور خارج شود و از سوی دیگر به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز، مصرف به سمت گوشت مرغ افزایش یافته است.

طبق آمار جدید سازمان دامپزشکی نیاز سالانه کشور به گوشت قرمز بین 900 تا 950 هزار تن است که بین 800 تا 850 هزار تن از محل تولیدات داخلی و نزدیک 100 هزار تن آن از محل واردات تأمین می شود و طبق گفته مسئولان کمبودی در تولید دام زنده و گوشت قرمز مورد نیاز کشور نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عرضه گوشت قرمز در بازار با قیمت 130 تا 150 هزار تومان

عرضه گوشت قرمز در بازار با قیمت 130 تا 150 هزار تومان