مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 15:422022-05-21دانش

بی رغبتی به رشته های علوم پایه نگران کننده است


معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور کشور گفت: بی رغبتی به رشته های علوم پایه نگران کننده است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، محمدعلی ابراهیمی در دهمین کنفرانس ملی ریاضی که به میزبانی دانشگاه پیام نور شیراز به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه استان فارس، استان پیشرو در برگزاری همایش های ملی است، اظهار داشت: برگزاری دهمین کنفرانس ملی ریاضی، زمینه مناسبی برای ارائه نقطه نظرات، بحث و تبادل نظر محققان کشور در زمینه علوم ریاضی و انتقال دهنده دیدگاه ها و دستاوردهای جدید این حوزه است.

وی توجه به بحث آموزش ریاضی و بررسی موانع توسعه ریاضیات را نیازمند توجه ویژه دانست و افزود: همان گونه که مقام معظم رهبری تأکید فرمودند متأسفانه در حوزه علوم پایه و ریاضی چالش های جدی داریم که غافل شدن از این رشته ها لطمات بزرگی را به کشور وارد خواهد کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام نور کشور ادامه داد: حساسیت ها و آسیب هایی که کشور از محل عدم توجه به علوم پایه و بی رغبتی مخاطبان به این رشته ها خواهد دید، جبران ناپذیر است.

ابراهیمی با اشاره به برخی سختی های آموزش ریاضی به شیوه مجازی اضافه کرد: ارائه آموزش ریاضی در سیستم های آموزش از راه دور، یادگیری ترکیبی و آموزش الکترونیکی نیازمند بازنگری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بی رغبتی به رشته های علوم پایه نگران کننده است

بی رغبتی به رشته های علوم پایه نگران کننده است