مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 14:072022-05-21پزشكي

ناهنجاری هایی که سیستم ادراری کودکان را درگیر می کند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین سلطانی رییس بیمارستان لبافی نژاد در برنامه طبیب یادآور شد: هر خانم بارداری برای سلامت جنین یک سری معاینات و سونوگرافی دارد، - جراح و متخصص مجاری ادراری با حضور در برنامه طبیب به تشریح ناهنجاری ها و نارسایی هایی پرداخت که سیستم ادراری کودکان را درگیر می کند و از دوران جنینی تا نوجوانی قابل تشخیص و درمان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین سلطانی رییس بیمارستان لبافی نژاد در برنامه طبیب یادآور شد: هر خانم بارداری برای سلامت جنین یک سری معاینات و سونوگرافی دارد، که ناهنجاری های سیستم ادرای نیز در همین سنوگرافی های ساده قابل تشخیص است و حسن آن این است که خیلی از این اتفاقات قبل از اینکه منجر به نارسایی شوند را می توان در همان دوران شیرخوارگی، نوزادی و کودکی درمان کرد.

با پیشرفت های امروزی بسیاری از این ها نیازمند جراحی باز نیستند و می توان از جراحی آندوسکوپی استفاده و قبل از علامت دار شدن آن ها را درمان کرد.

وی ادامه داد: یکی از این مشکلات، تورم کلیه است، که ممکن است یکی یا دو کلیه را درگیر کند، یک بخشی از آن ها به دلیل انسداد و بخش دیگر نیز به دلیل برگشت ادرار و یا رفلاکس ادرار است، برخی از این ها نیاز به جراحی نداشته و برخی نیازمند جراحی هستند، به ویژه اگر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناهنجاری هایی که سیستم ادراری کودکان را درگیر می کند

ناهنجاری هایی که سیستم ادراری کودکان را درگیر می کند