مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 10:322022-05-21بين الملل

تغییر مسیر یا خرید زمان؛ تحلیلی در باب آتش بس و تشکیل شورای ریاستی در یمن


توقف عملیات های نظامی طرفین در خاک یمن همزمان با متوقف شدن حملات موشکی انصارالله به خاک سعودی تاثیر مهمی در تثبیت ساختار جدید سیاسی و ایجاد همگرایی بین رقبای میدانی انصارالله داشته است.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس- احمد حاجی صادقیان*؛ پیشنهاد آتش بس دوماهه در آستانه ماه مبارک رمضان توسط سعودی ها در شرایطی که تنها چند روز از حمله موفق انصارالله به پالایشگاه جده و اهدافی دیگر در قالب عملیات شکستن محاصره 3 گذشته بود برای ناظران تحولات یمن غیر منتظره بود و تردیدهای زیادی نسبت به اهداف پشت پرده و جدیت سعودی ها در عملیاتی کردن این آتش بس وجود داشت.

گذشت زمان بر تردیدها صحه گذاشت و نشان داد سعودی ها نه به دنبال آتش بس که به دنبال زمینه سازی برای پیشبرد هدف بزرگتری در پرونده یمن هستند.

تنها شش روز پس از آغاز آتش بس عبدربه منصورهادی رییس جمهور مستعفی یمن با قرائت بیانیه ای در برابر دوربین از کناره گیری خود و معاون اولش علی محسن الاحمر از قدرت خبر داد و اعلام کرد قدرت را به شورای هشت نفره ای به ریاست رشاد العلیمی سیاستمدار شناخته شده یمنی می سپارد.

این خبر در حالی اعلام شد که عربستان سعودی از حدود یک ماه پیش از آن در قالب یک نشست مشورتی میزبان چند صد چهره سیاسی یمنی بود و اینگونه تصویر شد که کناره گیری هادی محصول توافقات این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر مسیر یا خرید زمان؛ تحلیلی در باب آتش بس و تشکیل شورای ریاستی در یمن

تغییر مسیر یا خرید زمان؛ تحلیلی در باب آتش بس و تشکیل شورای ریاستی در یمن