مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 10:322022-05-21اقتصادي

افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در یزد


سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یزد با بیان این که مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در یزد 17 برابر رشد یافته است، گفت: این مهم نوید بخش یک سال پرمصرف در نهاده های کشاورزی استان یزد است.

- محمدحسن زارعیان، سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یزد، در گفت وگو با خبرنگار فارس از این استان، در خصوص مصرف کودهای پتاسه توسط کشاورزان یزدی، اظهار کرد: پیرو تصمیمات متخذه  در کاهش 45 درصدی قیمت کودهای پتاسه و فسفاته از ابتدای سال جاری توسط  وزارت جهاد کشاورزی، شاهد افزایش معنادار میزان مصرف کودهای مذکور توسط کشاورزان در استان هستیم.

وی افزود: افزایش مصرف پتاسه به گونه ای افزایش یافته که از فرودین ماه امسال تاکنون بیش از 13 برابر و مصرف کودهای فسفاته بیش از 21 برابر و مصرف این دو گروه کودی بطور میانگین بیش از 17 برابر افزایش داشته است.

 زارعیان گفت: هر چند میزان متوسط مصرف همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی باشد لیکن رشد مصرف این دو گروه کودی در سال جاری نسبت به سنوات اخیر بی سابقه و نوید بخش یک سال پرمصرف در نهاده های کشاورزی است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یزد تصریح کرد: با اقدامات ترویجی و آموزشی انشاالله بتوانیم در یک برنامه میان مدت مصرف کشور را به مقادیر استاندارد برسانیم در همین ارتباط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال جاری ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در یزد

افزایش معنادار مصرف کودهای فسفاته و پتاسه در یزد