مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 09:072022-05-21اقتصادي

توزان در تخصیص ارز به معنی حذف دلالان است


رییس اتاق بازرگانی استان البرز گفت: حذف ارز 4200 تومانی در واقع صاحبان رانت و دلالان را در بازار اقتصادی کشور حذف می کند.

- پرهام رضایی، رییس اتاق بازرگانی استان البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج در خصوص اصلاح سیستم اقتصادی کشور، گفت: اقتصاد کشور در سالیان اخیر تحت تاثیر بحران ارزی، تورم فزاینده و قوانین و بخشنامه های غیر کارشناسی اسیر زیان های جبران ناپذیر شده است و تنها یک سیاست اصلاحی در سیستم اقتصادی می تواند به گذر از این شرایط کمک کند.

این مقام مسؤول افزود: در اصلاح سیستم اقتصادی کشور یک رویکرد گذر از اقتصاد نفتی و رشد کالاهای با کیفیت جهت ورود به بازارهای خارجی (توسعه اقتصاد بدون نفت) و رویکرد مهم دیگر حذف دستورات و بخشنامه های چالشی و تخریبی است که در گذشته به عنوان یک اولویت دستوری و اجرایی بسیاری از بنگاه های صنعتی کوچک و متوسط را با خطر جدی مواجه کرد و حتی برخی را به ورطه تعطیلی کشاند.

رییس اتاق بازرگانی استان البرز تصریح کرد: یک بخش مهم دیگر در قالب اصلاحات نظام اقتصادی تمرکز بر حجم سرمایه گذاری های خارجی و فراهم کردن بستری برای مشارکت پروژههای کلان کسب و کار در داخل کشور است، در این قالب اگر بتوانیم با یک سیاست اصلاحی پویا و قوی حیات اقتصادی کشور را تضمین کنیم به تبع آن کاهش تورم و افزایش سطح اشتغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توزان در تخصیص ارز به معنی حذف دلالان است

توزان در تخصیص ارز به معنی حذف دلالان است