مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 14:572022-05-20اقتصادي

خطر پیری جمعیت کشور جدی گرفته شود


مردم و مسئولان خطر پیری جمعیت جامعه ایران را جدی بگیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازدلسوزانه نسبت به افزایش جمعیت در کشور تاکید کرده اند، افزود: کهنسال شدن جمعیت کشور کمبود نیروی کار جوان و توانمند از مهمترین خطرات پیری جمعیت است.

خاتمی رشد نرخ جمعیت را به عنوان اصل مهم در بالا برنامه ریزی ها برای توسعه کشور در بخش مختلف مورد تاکید قرار داد و گفت: نیروی انسانی جوان و توانمند نقش اساسی در تقویت و توسعه جوامع داشته و بی توجهی به این بخش کشور را از مسیر توسعه دور می کند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه پویایی، جوانی جمعیت و تحکیم بنیان و پایداری خانواده و ترویج و نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی از سیاست های کلی جمعیت آوری در کشور است، افزود: سال 92 آژیر خطر جمعیت در ایران به صدا درآمد و سقط جنین ها نیز برنامه ای از برنامه های دشمنان است.

خاتمی با اشاره به اینکه کشورهای مختلف جهان سیاست های جمعیتی ویژه برای بالا رفتن نرخ جمعیت در پیش گرفتند، ادامه داد: در اسراییل شهروندان موظف به داشتن حداقل چهار فرزند هستند درحالیکه در ایران جمعیت رو به کهنسالی می رود.

وی تقویت قدرت دفاعی کشور را نیازمند وجود جمعیت جوان و متخصص عنوان کرد و ادامه داد: در مقطعی در کشور نیروی کار خارجی داشتیم و این موجب تضعیف قدرت دفاعی نیز می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر پیری جمعیت کشور جدی گرفته شود

خطر پیری جمعیت کشور جدی گرفته شود