مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 14:372022-05-20پزشكي

واکسن های استنشاقی منجر به کاهش چشمگیر گردش ویروس کرونا می شود


مدیر تحقیق و توسعه مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: واکسن های استنشاقی با کارایی مناسب و عوارض کمتر، از میزان گردش ویروس کرونا جلوگیری می کنند.

- ، سید رضا بنی هاشمی در سیزدهمین کنگره بین المللی و نوزدهمین کنگره ملی بهبود کیفیت در آزمایشگاه های بین المللی با محور به روز رسانی واکسیناسیون کووید - 19 با تاکید بر جنبه های آزمایشگاهی پزشکی که به صورت مجازی برگزار شد، به دلایل کاهش آمار ابتلاء و مرگ و میر ویروس کووید - 19 در کشور اشاره کرد و گفت: علاوه بر واکسیناسیون گسترده، پخش وسیع این ویروس در کشور و ابتلای شمار زیادی از هموطنان، سبب کاهش آمار ابتلاء و میزان قربانیان ویروس کووید در کشور شد.

وی افزود: مهم ترین علت انجام واکسیناسیون در مورد تمام بیماری ها، کاهش آمار ابتلاء و مهمتر از آن کاهش چرخش ویروس است که عامل دوم، باعث می شود تعداد مبتلایان به طور چشمگیری کاهش یابد.

مدیر تحقیق و توسعه مؤسسه رازی با اشاره به بیماری های ریشه کن شده در کشور ادامه داد: اگر امروز موارد ابتلاء به فلج اطفال در کشورمان به صفر رسیده و سرخک و سرخجه به طور وسیع کاهش یافته، علت را باید در به صفر رسیدن گردش این ویروس ها در کشور ناشی از واکسیناسیون گسترده توسط وزارت بهداشت جست و جو کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسن های استنشاقی منجر به کاهش چشمگیر گردش ویروس کرونا می شود

واکسن های استنشاقی منجر به کاهش چشمگیر گردش ویروس کرونا می شود