مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 14:322022-05-20سياسي

امام جمعه شیراز: امروز جهاد کبیر ما جهاد اقتصادی است


ما صحنه های نبرد اقتصادی را با همت، روشن بینی و بصیرت عمیق مردم حتما با پیروزی پشت سر خواهیم گذاشت؛ چرا که امروز جهاد پیش روی ما جهاد اقتصادی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز با اشاره به لزوم مراقبه فردی و اجتماعی اظهار داشت: وظیفه اجتماعی هر قشر و گروهی کار خاصی است و جامعه ما باید متوجه وظایف صنفی اقشار مختلف باشد تا هر کس کار خود را به درستی انجام دهد.

  وی با اشاره به اهمیت وظایف علما و دانشمندان در جامعه اسلامی گفت: اگر این قشرِ اهل دانش و فرهیخته به وظیفه خود عمل کرد جامعه رو به اصلاح می رود، اما اگر عمل نکرد جامعه به فنا می رود ولو اینکه دیگران کارهای بسیاری انجام دهند.

  امام جمعه شیراز با بیان اینکه زهد و نصیحت وظیفه دانشمندان و علما است، افزود: زهد مقدمه نصیحت است و نباید به دنبال گرفتن امتیاز از مدیران و مسئولان باشد، اهل دانش در پیشانی کارشان نوشته شده که اهل زهد باشند و بدون زهد نمی توانند نقش اجتماعی شان را ایفا کنند.

  وی با اشاره به لزوم جامعه پردازی اسلامی در گام دوم انقلاب، گفت: استادان و دانشمندان بدانند که علم وسیله دنیا نیست، دانش با دنیاطلبی جمع نمی شود، نقش اجتماعی استاد، عالم، حوزوی و دانشگاهی با دنیاطلبی ایفا نمی شود و اگر زهد آمد نصیحتش نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امام جمعه شیراز: امروز جهاد کبیر ما جهاد اقتصادی است

امام جمعه شیراز: امروز جهاد کبیر ما جهاد اقتصادی است