مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 12:572022-05-20اقتصادي

بهره برداری از 7000 هکتار اراضی پایاب خداآفرین تا آخر سال


معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک گفت: تا پایان سال 7 هزار هکتار از اراضی پایاب سد خداآفرین در قالب شبکه های آبیاری و زهکشی به بهره برداری می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، فریبرز عباسی ظهر جمعه در دیدار با امام جمعه اردبیل اظهار کرد: از 42 هزار هکتار اراضی پایاب سد خداآفرین، 10 هزار هکتار به بهره برداری رسیده تا در سه ناحیه عمرانی کشاورزان منطقه از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: 32 هزار هکتار از اراضی در 2 بخش باقی مانده که با تکمیل زیرساخت های لازم، 7 هزار هکتار آن با تأمین آب از طریق وزارت نیرو تا آخر سال آماده بهره برداری خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور آب و خاک گفت: 26 هزار هکتار اراضی باقی مانده نیز که تا 94 درصد تجهیز شده در سال جاری با همکاری وزارت نیرو آماده بهره برداری خواهد شد که در چند مرحله تا پایان سال افتتاح این بخش های باقی مانده را شاهد خواهیم بود.

عباسی افزود: 6 درصد نصب تجهیزات با خرید دستگاه های مورد نیاز در اولویت توجه قرار گرفته که امیدواریم مرحله به مرحله بهره برداری و تجهیز این اراضی حاصلخیز را به سیستم مدرن آبیاری شاهد باشیم.

وی هزینه نگهداری این پروژه را سالانه 20 میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: با هدف جلوگیری از سرقت و یا فرسودگی تجهیزات آبیاری مدرن ما سعی کردیم در انبار نگهداری آنها را


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری از 7000 هکتار اراضی پایاب خداآفرین تا آخر سال

بهره برداری از 7000 هکتار اراضی پایاب خداآفرین تا آخر سال