مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 12:272022-05-20سياسي

کاهش نیروی جوان باعث معضلات فرهنگی و اقتصادی می شود


امام جمعه گراش با اشاره به موضوع فرزندآوری و جمعیت گفت:جامعه ای که نیروی کافی برای کار نداشته باشد، چاره ای جز وارد کردن نیروی کار ندارد، - لذا فرهنگ این کشور هم دچار معضلاتی میشود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت السلام سید محمد باقر بخشایش پور در خطبه های نماز جمعه امروز گراش با اشاره به روز ملی جمعیت، گفت: پیری جمعیت برای کشور خطر بزرگی است و باید نگاه آینده نگرانه در این خصوص داشته باشیم در واقع جمعیت یک مسئله کلیدی برای نظام اسلامی و کشور ایران است.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور ما در حال پیر شدن است و پیری جمعیت کشور را از مسیر توسعه و پیشرفت دور می کند، گفت: اینکه عده ای از ترس روزی و مشکلات مالی، از فرزند دار شدن اجتناب می کنند، در واقع آینه خود و کشور را خراب می کنند.

خطیب جمعه گراش یکی از عوارض کاهش جمعیت، کاهش جمعیت جوان و نخبه، کم شدن نیروی کار و کاهش تولید دانست و گفت: جامعه ای که نیروی کافی برای کار نداشته باشد، چاره ای جز وارد کردن نیروی کار ندارد، لذا فرهنگ این کشور هم دچار معضلاتی می شود.

حجت الاسلام بخشایش پور متذکر شد: ضعیف شدن نیرو دفاعی کشور که خود یکی از مؤلفه های قدرت است از دیگر عوارض کاهش جمعیت است.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مورد کاهش رشد جمعیت گفت: کاهش رشد جمعیت باید از سوی مسئولان جدی گرفته شود، دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش نیروی جوان باعث معضلات فرهنگی و اقتصادی می شود

کاهش نیروی جوان باعث معضلات فرهنگی و اقتصادی می شود