مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 09:222022-05-20سياسي

دفاتر الکترونیکی جایگزین دفاتر سنتی می شود


سرپرست اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی گفت: با ثبت ازدواج و طلاق در سامانه ثنا بسیاری از مشکلات مربوط به مجهول بودن سند، جعل سند و شناسایی مخاطب را برطرف می شود.

- ، بهرام حسن زاده سرپرست اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی گفت: در راستای اجرای ماده 29 قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران و با عنایت به ماده 21 قانون حمایت خانواده مصوب 1391 و در راستای آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران نظام نامه دفاتر ازدواج و طلاق توسط رییس قوه قضاییه ابلاغ شده است.

حسن زاده با بیان اینکه از نوآوری های موجود در نظام نامه جدید دفاتر ازدواج و طلاق، ایجاد دفاتر الکترونیکی به جای دفاتر سنتی است؛ گفت: از ویژگی های سند الکترونیکی که برای ازدواج و طلاق وجود دارد این است که با توجه به نسخه الکترونیکی، قلم های اطلاعاتی به صورت برخط امکان تبادل اطلاعات با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، سازمان ثبت احوال کشور، وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی را ایجاد می کند.

بروزرسانی تعرفه های دفاتر رسمی امکان حفظ حقوق سران دفاتر ازدواج و طلاق را به وجود می آورد و این تعرفه توسط رییس قوه قضاییه هر دو سال یکبار تعریف می شود؛ البته طبق ماده 26 نظام نامه دفاتر ازدواج و طلاق امکان اصلاح تعرفه و تفویض به رییس سازمان ثب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دفاتر الکترونیکی جایگزین دفاتر سنتی می شود

دفاتر الکترونیکی جایگزین دفاتر سنتی می شود