مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 اردیبهشت 1401 ساعت 09:222022-05-20پزشكي

فقط اعضای 25 درصد بیماران مرگ مغزی در کشور اهدا می شود


فقط اعضای بدن 25 درصد بیماران مرگ مغزی در کشور اهدا می شود.

- ، سعید کریمی گفت: رویکرد وزارت بهداشت در دوره جدید عدالت و تعالی نظام سلامت است.

یکی از مهم ترین اقدامات در این راستا افزایش عادلانه سرانه تخت های بیمارستانی و ارتقای سیستم بهداشتی و درمانی از نظر تجهیزات و امکانات است.

وی در ادامه با اشاره به گسترش خدمات درمانی در کشور، افزود: باعث افتخار است که علاوه بر کلانشهرها در شهرهایی مثل بابل هم خدمات فوق تخصصی همچون پیوند مغز استخوان ارائه می شود و در شهرهای مختلف مردم می توانند به خدمات، دسترسی عادلانه داشته باشند.

کریمی افزود: در حال حاضر در کشور حدود 150 هزار تخت بیمارستانی و بیش از 14 هزار تخت ICU داریم و از نظر PICU یا ICU اطفال مشکل داشتیم که با همت دولت و وزارت بهداشت این تخت ها تقریبأ به 2 برابر در حال افزایش است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: بعضی از استان ها مثل سیستان و بلوچستان و البرز که از نظر سرانه تخت شرایط خوبی ندارند مورد حمایت بیشتر وزارتخانه قرار می گیرند و امیدورایم بتوانیم سرانه تخت را سریعاً افزایش داده و به استاندارد برسانیم.

وی همچنین در مورد فرهنگ اهدای عضو، بیان داشت: وقتی که مرگ مغزی اتفاق می افتد، برای خانواده خیلی درد آور است، ولی این فرد می تواند دوباره به تعداد زیادی از کسانی که جان آنها در تهدید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط اعضای 25 درصد بیماران مرگ مغزی در کشور اهدا می شود

فقط اعضای 25 درصد بیماران مرگ مغزی در کشور اهدا می شود