مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 23:022022-05-19فرهنگي

اندیشه مختوم قلی ماندگار است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: اندیشه مختوم قلی ماندگار است چرا که در قالب هنر عرضه شده و هر اندیشه انقلابی که در قالب هنر باشد ماندنی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد رعیت شامگاه پنجشنبه در مراسم نکوداشت مختوم قلی فراغی در شهرستان مراوه تپه اظهار کرد: مختوم قلی فرزند دولت محمد آزادی است و هم فرزند آزادی و آزادگی است، نگاه او به مفاهیمی مانند عدالت و آزادی گویای این مدعاست.

وی با اشاره به اینکه این شاعر فرهیخته مانند بسیاری از اهل عرفان هم سیر آفاقی داشته است، خاطرنشان کرد: ایشان هم اهل سیر سلوک عرفان بود هم شریعت هم اهل علم بود هم شعر و همه اینها در کنار هم سبب ماندگاری اندیشه های این شاعر شده است و مختوم قلی فراغی پیوند میان همین دوگانه های معنادار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان یکی دیگر از مولفه های وجودی مختوم قلی فراغی را تجربه های ناب عرفانی و معنوی دانست و گفت: مختوم قلی فراغی مبلغ حُب اهل بیت یکی از مهم ترین مشترکات اصیل اسلامی است.

وی ادامه داد: در جای جای دیوان اشعار مختومقلی نام نبی مکرم اسلام و اهل بیت پاکش دیده می شود اما اوج این عرض ارادت در یکی از اشعارش تجلی یافته؛ آنجا که ضمن ارادت از آنها طلب توجه و شفاعت می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اندیشه مختوم قلی ماندگار است

اندیشه مختوم قلی ماندگار است