مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 19:172022-05-19اقتصادي

رشد 40 درصدی اشتغال در پارک های علم و فناوری کشور


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، علی خیرالدین امروز در اجلاس سراسری روسای پارک های علم و فناوری کشور که به میزبانی پارک علم و فناوری فارس و با حضور معاونان وزارتخانه های صمت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: وزارت علوم در سیاست گذاری توسعه فناوری و نوآوری در کشور، به دنبال مدیریت و نظارت است و بیشتر مایل هستیم از ایده های شرکت های فناور و پارک های علم و فناوری در سیاستگذاری ها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پارک های علم و فناوری کشور برنامه های مدون خود را برای اجرایی شدن ارائه کنند.

خیرالدین با بیان اینکه صرفاً ایجاد شرکت های دانش بنیان مهم نیست، ادامه داد: باید اقتصاد کشور را به سمت اقتصاد دانش بنیان هدایت کنیم و این امر، یک موضوع فرهنگی است که باید برای آن اقدامات لازم انجام شود.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم اضافه کرد: الزامات تحقق اقتصاد دانش بنیان، توجه به سمت بازار و تقاضا است; تولید و بازار باید مبتنی بر اقتصاد دانش بنیان باشد، در غیر این صورت در آینده شاهد شرکت های دانش بنیان بیکار خواهیم بود، مانند دانش آموختگان دانشگاهی که امروز بیکار هستند.

وی گفت: مسیر تبدیل واحد های فناور مستقر در پارک ها به شرکت های دانش بنیان نوع 3 در حال هموار شدن است و باید در این راستا ارائه مجوز ها را تسهیل کنیم، به هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد 40 درصدی اشتغال در پارک های علم و فناوری کشور

رشد 40 درصدی اشتغال در پارک های علم و فناوری کشور