مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 17:072022-05-19اقتصادي

پیش بینی برداشت 350 تن گل محمدی در ملایر


مدیر جهاد کشاورزی ملایر از پیش بینی برداشت 350 تن گل محمدی در این شهرستان خبر داد.

- سید مهدی میرباقری در گفت وگو با خبرنگار فارس در ملایر اظهار کرد: یکی از اقدامات و سیاست های وزارت جهاد کشاورزی طی سال های اخیر با توجه به کمبود بارش ها و خشکسالی تشویق کشاورزان به کشت محصولات کم آب بر بوده که اداره جهاد کشاورزی ملایر نیز در این زمینه موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه کاشت زعفران، گل محمدی و انواع گیاهان دارویی طی سال های گذشته در شهرستان رشد مضاعفی داشته و کشاورزان به سمت کشت محصولات کم آب بر اقبال خوبی نشان داده اند افزود: گل محمدی از جمله محصولات کشت شده توسط کشاورزان طی سال های اخیر است.

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با بیان اینکه در استان همدان حدود 350 هکتار اراضی زیر کشت محصول گل محمدی است افزود: از این میزان 186 هکتار در شهرستان ملایر بوده که میانگین متوسط برداشت گل محمدی در این شهرستان بین 2 تا سه تُن گل تَر در هر هکتار است وی گفت: شهرستان ملایر از نظر کشت و تولید گل محمدی با 66 درصد در استان همدان رتبه نخست را دارد و با توجه به سودآوری بالا می تواند در توسعه کشاورزی شهرستان موثر باشد.

میرباقری با اشاره به اینکه برداشت گل محمدی از اراضی شهرستان ملایر از نیمه دوم اردیبهشت ماه شروع و تا نیمه اول خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 350 تن گل محمدی در ملایر

پیش بینی برداشت 350 تن گل محمدی در ملایر