مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 13:322022-05-19اجتماعي

آماده تعامل با موزه های سراسر کشور هستیم


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی قزوین گفت: جا به جایی آثار بین موزه ها امری طبیعی است و آماده تعامل با موزه های سراسر کشور و رقم زدن اتفاقات نو در این زمینه هستیم.

- احسان نورانی در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره وضعیت موزه های استان اظهار کرد: موزه های دولتی استان قزوین شامل سه مجموعه چهلستون، موزه شهر و موزه سنگ نگاره ها است که هر سه در مجموعه دولت خانه و موزه آموزش و پرورش در مدرسه دیانت قرار دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین بیان کرد: موزه مردم شناسی قجر نیز متعلق به شهرداری و موزه ملت دکتر صالحی در سرای سعدالسلطنه قرار دارد که هدایای دکتر صالحی در آن قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه موزه سفالگری اسطوره های ایرانی با هنر عزیز محمدی در سعدالسلطنه قرار دارد عنوان کرد: دیگر موزه های استان قزوین شامل موزه مردم شناسی روستا وجین الموت و موزه مردم شناسی حمام خوزنین در بویین زهرا قرار دارد.

این مسئول بیان کرد: هر ساله در مناسبت های مختلف ویترین موزه ها تغییر پیدا می کند برای مثال سال گذشته لوح های هخامنشی در استان قزوین مورد نمایش گذاشته شد.

وی ابراز کرد: تقاضا برای جابه جایی اشیا وجود دارد که با توجه به شرایط کرونا این جابجایی های به تعویق افتاد اما درحال حاضر ما ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده تعامل با موزه های سراسر کشور هستیم

آماده تعامل با موزه های سراسر کشور هستیم