مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 12:572022-05-19دانش

طرح تحول آموزش عالی ابلاغ شد/ مشکل مدرک گرایی در کشور


معاون آموزشی وزارت علوم درباره مهارت آموزی در حوزه آموزش عالی گفت: دولت سیزدهم برنامه طرح تحول آموزش عالی را ابلاغ کرد تا برنامه های عملیاتی آن آماده و مصوب شود.

- به نقل از سازمان سنجش، دکتر قاسم عموعابدینی در حاشیه بازدید از دومین روز برگزاری آزمون کارشناسی ارشد 1401 در دانشگاه شهید بهشتی ضمن تشکر از سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون در صحت و سلامت کامل در حال برگزاری است.

وی درباره مهارت آموزی در حوزه آموزش عالی گفت: دولت سیزدهم برنامه طرح تحول آموزش عالی را ابلاغ کرد تا برنامه های عملیاتی آن آماده و مصوب شود چرا که مدرک گرایی یک مشکل است که در کشور وجود دارد و لازم است برای توانمندسازی دانشجویان همگام با صنعت کشور فرهنگ سازی شود.

عموعابدینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در مقطع کارشناسی حدود 2 میلیون دانشجو، در مقطع کارشناسی ارشد حدود 500 هزار، در مقطع دکتری حرفه ای 95 هزار و دکتری تخصصی 160 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند که وضع موجود بیانگر آن است که از لحاظ تولید علم دانشگاه ها ی کشور مقام 15 در جهان و مقام اول را در منطقه دارند که این خود موجب تعلیم و پرورش دانشجویان ممتاز در زمینه فناوری و نوآوری شده است.

وی افزود: لازم است علم با صنعت گره خورده تا دانشجویان بتوانند مشکلات صنعتی و کاربردی کشور را برطرف کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح تحول آموزش عالی ابلاغ شد/ مشکل مدرک گرایی در کشور

طرح تحول آموزش عالی ابلاغ شد/ مشکل مدرک گرایی در کشور