مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 11:022022-05-19فرهنگي

ثبت ملی 14 بنای مجموعه تاریخی شیلات بندر کیاشهر/ بازدید برای عموم آزاد شد


مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان با اشاره به ثبت ملی بناهای مجموعه تاریخی شیلات بندر کیاشهر گفت: در این مجموعه 24 بنا وجود دارد که 14 بنای آن در فهرست آثار ملی ثبت شده و مابقی هم در مرحله ثبت ملی قرار دارند .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بندر کیاشهر به لحاظ تاریخی یکی از نقاط مهم در استان گیلان است، اظهار کرد: شیلات در بندر کیاشهر دارای ظرفیت تاریخی  بسیار خوبی است که اگر به آن توجه شود می توان از آن در راستای توسعه این منطقه استفاده کرد.

وی با اشاره به جایگاه مهم و بسیار خوب شیلات بندرکیاشهر به لحاظ جذب توریست گفت: مجموعه تاریخی شیلات بندر کیاشهر در زمینی به وسعت تقریبی هشت هکتار در مرکز شهر ساحلی کیاشهر واقع شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان با اشاره به ثبت ملی بناهای مجموعه تاریخی شیلات بندر کیاشهر افزود: در این مجموعه 24 بنا وجود دارد که 14 بنای آن در فهرست آثار ملی ثبت شده و مابقی هم در مرحله ثبت ملی قرار دارند.

جهانی قدمت بناهای موزه تاریخی شیلات  بندر کیاشهر را بیش از 100 سال دانست و بیان کرد: قدمت بناها مر بوس به دوره قاجار یه ( 150 سال) توسط خانواده لیازانف روس ساخته شده است بناها دارای معماری روسی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی 14 بنای مجموعه تاریخی شیلات بندر کیاشهر/ بازدید برای عموم آزاد شد

ثبت ملی 14 بنای مجموعه تاریخی شیلات بندر کیاشهر/ بازدید برای عموم آزاد شد