مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 10:422022-05-19سياسي

طرح فروش آثار تاریخی از دستور کار مجلس خارج شد


اینکه بگوییم هر کسی می تواند با یک دوره آموزشی بیل و کلنگ دستش بگیرد و با مجوز نسبت به پیدا کردن آثار تاریخی و باستانی کشور اقدام کند کاری غیراصولی است و هیچ منطقی آن را نمی پذیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، جلال رشیدی کوچی در گفت وگو با عصر ایران با اشاره به طرح نمایندگان در مورد فروش آثار تاریخی، گفت: این طرح غیر کارشناسی و نادرست است، کسانی که این طرح را امضا کردند شاید از محتوای طرح آگاه نبودند و یا شاید به دلیل اینکه یک ماده در آن طرح گنجانده شده است با آن موافقت کردند.

نماینده مرودشت در مجلس اظهار کرد: مطرح کردن چنین مسائلی در شرایط امروز مملکت شایسته نیست،اینکه بگوییم هر کسی می تواند با یک دوره آموزشی بیل و کلنگ دستش بگیرد و با مجوز نسبت به پیدا کردن آثار تاریخی و باستانی کشور اقدام کند کاری غیراصولی است و هیچ منطقی آن را نمی پذیرد.

وی ادامه داد: آثار تاریخی ما گنج است اما گنجی است که باید به آیندگان برسد و نمی توان بروی آنها قیمت گذاشت ستون های تخت جمشید که از لحاظ مادی گنج نیست اما از لحاظ ارزش تاریخی و میراث ملی برای ما مهم و ارزشمند است و باید هر اقدامی در راستای نگهداری آن انجام شود.

وی تاکید کرد: این طرح فاقد پختگی لازم است و به جز نگرانی حاصلی نداشت که البته خوشبختانه از دستور کار مجلس خارج شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح فروش آثار تاریخی از دستور کار مجلس خارج شد

طرح فروش آثار تاریخی از دستور کار مجلس خارج شد