مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 08:472022-05-19سياسي

استراتژی های رسانه های معاند در روزهای تحولات اقتصادی


در روزهای اخیر که تحولات مهمی در حوزه اقتصادی کشور در حال وقوع است،جریان سازی های بسیاری از سوی رسانه های مخالف آغاز شده و آن ها از طریق تاکتیک های مختلف سعی در ایجاد بحران دارند.

- از شایعه تا واقعیت: برجسته ترین کارکرد رسانه های مخالف، واکنشی است که آن رسانه ها با عنوان جنگ رسانه ای علیه کشور مورد هدف خود انجام می دهند.

در روزهایی که در بحبوحه تحولات اقتصادی قرار داریم، رسانه های فارسی زبان از این فرصت استفاده کرده و واکنش های زیادی را از خبرسازی ها و بزرگنمایی غیر واقعیت، گرفته تا جریان سازی و ایجاد آشوب در فضای مجازی و رسانه های خبری در قالب های مخلتف روایتگری رسانه ای آغاز کرده اند؛ هدف از این کار نیز آَشوب سازی است.

رسانه مهمترین ابزار تسلط بر افکار و احساسات در جهان امروز که عصر اطلاعات نام گرفته، جنگ رسانه ای مهمترین ابزار جنگ نرم به حساب می آید.

در این شیوه، از تمام ظرفیت رسانه ها از جمله مطبوعات، خبرگزاری ها، رادیو، تلویزیون، اینترنت و شبکه های اجتماعی برای تضعیف یک کشور به ویژه در هنگام تحولات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی آن با تسلط بر افکار،اراده و احساسات مردم انجام می شود.

جنگ رسانه ای،جنگ بدون تسلیحات نظامی نبرد رسانه ای نبردی است که تنها با ابزار رسانه دیداری، شنیداری و نوشتاری انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استراتژی های رسانه های معاند در روزهای تحولات اقتصادی

استراتژی های رسانه های معاند در روزهای تحولات اقتصادی