مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 08:472022-05-19بين الملل

سفیر روسیه: اقدامات احمقانه غرب منجر به بحران جهانی غذا می شود


سفیر روسیه در آمریکا اقدامات غرب را عامل از بین رفتن امنیت غذایی جهانی خواند و اعلام کرد، مشکلات در این زمینه مدت ها قبل از عملیات روسیه در اوکراین آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا روز چهارشنبه گفت تحرکات احمقانه اقتصاد کلان کشورهای غربی امنیت غذایی جهانی را از بین برده و مشکلات در این زمینه مدت ها قبل از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین آغاز شده است.

آنتونوف گفت: اقدامات کلان اقتصادی نابخردانه غرب جمعی که پیامدهای همه گیری کرونا به آن دامن زده، چند سالی می شد که امنیت غذایی را از بین برده بود.

به عبارت دیگر، مشکلات مدت ها قبل از آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین پدیدار شد.

به گفته وی، بحران غذایی پس از موجی از تحریم های یکجانبه و غیرقانونی ضد روسیه که اعتبار دولت های غربی را به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن اقداماتشان تضعیف کرد و همچنین زنجیره های تامین را شکست و جریان های مالی بین المللی را قطع کرد، تشدید شد .

این دیپلمات روس در ادامه با اشاره به اینکه اظهارات کشورهای غربی مبنی بر اینکه ممنوعیت آن ها شامل عرضه مواد غذایی و کودها نمی شود فریب است، گفت: زیرا تحریم ها در حوزه های مالی و حمل و نقل به طور مستقیم بر وضعیت بازارهای جهانی مواد غذایی تاثیر می گذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر روسیه: اقدامات احمقانه غرب منجر به بحران جهانی غذا می شود

سفیر روسیه: اقدامات احمقانه غرب منجر به بحران جهانی غذا می شود