مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 08:072022-05-19اقتصادي

تعداد خودروهای فرسوده در حال تردد در کشور


26 میلیون دستگاه خودرو در کشور در حال تردد است که 6 میلیون دستگاه آن فرسوده است و از 20 میلیون خودرو باقیمانده 4 میلیون دستگاه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، امیرحسین کاکایی در نشست خبری اختتامیه دوازدهمین همایش بین المللی موتور های درون سوز، اظهار داشت: در زنجیره صنعت خودرو عدم توازن وجود دارد و به همین دلیل پیشرفت های حاصله در صنعت خودرو کند است.

وی افزود: صنعت خودرو به عنوان ویترین صنایع دیگر است و ساخت بسیاری از درایور ها را انجام داده است، اما عدم پیشرفت ناشی از عدم توازن زنجیره باعث شده که با وجود ارتقای موتور، قطعه گیربکس رشد چندانی نداشته باشد.

این کارشناس صنعت خودرو اظهار داشت: همه بخش های صنعت خودرو را نمی توان در کشور داشت و این موضوع در همه کشور ها به این شیوه است.

وی افزود: اگر کشور ژاپن را به مانند ما تحریم کنند حتی یک ماه نیز نمی تواند به تولید ادامه دهد در حالی که ما در 4 سال گذشته با انواع تحریم ها تولید را ادامه داده ایم و پیشرفت هم داشته ایم، اما عدم توازن باعث شده است که صنعت خودرو در مقابل مردم خجالت زده باشد که البته این مساله به معنای آن نیست که در این صنعت کاری انجام نداده باشیم.

کاکایی بیان داشت: اگر در صنعت خودرو به حلقه های مفقوده توجه می شد، اکنون وضعیت بسیار بهتری داشتیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعداد خودروهای فرسوده در حال تردد در کشور

تعداد خودروهای فرسوده در حال تردد در کشور