مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 06:472022-05-19اقتصادي

اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها به نفع تمام اقشار جامعه است


معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه مردمی سازی یارانه ها اقدام بزرگی برای اقتصاد کشور است، گفت: اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها به نفع تمام اقشار جامعه است.

- ، بهزاد باباخانی شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان با موضوع تشکیل و تبیین طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه و هدفمند یارانه ها با اصحاب رسانه که در تالار وحدت کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: اجرای این طرح برای اقتصاد کشور بسیار مهم و راهبردی بود.

وی با اشاره به ضرورت اجرای این طرح در برهه زمانی کنونی، افزود: هیچ اقتصاددانی چند نرخی بودن کالاها را تأیید نمی کند چرا که موجب ایجاد رانت و فساد می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: طی یک برهه زمانی بر اساس دلایل خاص برخی از کالاهای مورد نیاز مردم با نرخ ارز نیمایی تأمین می شد که این 2 نرخی بودن در اقتصاد کشور یک اشتباه است.

باباخانی به اختصاص حدود 16 میلیارد دلار ارز ترجیحی طی سال گذشته برای چند قلم کالا اشاره کرد و افزود: با وجود اختصاص این ارز عملاً شاهد افزایش به روز قیمت این کالاها برای مصرف کنندگان نهایی بودیم بنابراین ارز ترجیحی تنها به سود دلال و واسطه گر بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها به نفع تمام اقشار جامعه است

اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها به نفع تمام اقشار جامعه است