مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 06:072022-05-19سياسي

20 سال تعلل در اجرای طرح «پزشک خانواده»/ طرح بزرگی که نیمه کاره رها شد!


حدود دو دهه از طرح برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در کشور می گذرد؛اما با این وجود، برنامه مذکور آن طور که باید و شاید به نتیجه نرسیده و نتوانسته موجبات تحقق اهداف موردنظر را فراهم آورد.

- خبرگزاری فارس - گروه سلامت: حدود دو دهه از طرح برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در کشور می گذرد با این وجود، اما برنامه مذکور آنگونه که باید و شاید به نتیجه نرسیده و نتوانسته موجبات تحقق اهداف موردنظر را فراهم آورد.

برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت برای خانوار های ایرانی، طرحی بوده که در برنامه های چهارم و پنجم و ششم توسعه پیش بینی شده تا در کل کشور اجرایی شود، با این وجود به رغم اینکه حدود دو دهه از آغاز طرح آن در برخی مناطق و به دنبال آن تدبیر برای اجرای سراسری می گذرد، ولی آنگونه که باید و شاید به نتیجه نرسیده ، آن هم در شرایطی که اگر قرار بر این اساس نظام ارجاع به درستی شکل بگیرد، باید بحث پزشک خانواده عملیاتی شود، به عبارتی باید گفت نظام ارجاع الکترونیک بدون پزشک خانواده اصلا مفهومی ندارد.

برنامه ای واقعی و نه خیالی برای اجرای پزشکی خانواده تهیه شود بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت در این باره عنوان کرده است؛ حتما باید برنامه ای واقعی و نه خیالی برای اجرای پزشکی خانواده تهیه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

20 سال تعلل در اجرای طرح «پزشک خانواده»/ طرح بزرگی که نیمه کاره رها شد!

20 سال تعلل در اجرای طرح «پزشک خانواده»/ طرح بزرگی که نیمه کاره رها شد!