مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 02:272022-05-18سياسي

رییس سنای روسیه: واکنش نظامی متناسبی به گسترش ناتو می دهیم


رییس سنای روسیه ضمن اشاره به واکنش نظامی متناسبی که روسیه به عضویت فنلاند و سوئد در ناتو خواهد داد، گفت علی رغم گسترش ناتو، امنیت روسیه تضمین خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، والنتینا ماتوینکو رییس شورای فدراسیون روسیه (مجلس سنا) به ارائه درخواست رسمی از سوی فنلاند و سوئد برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) واکنش نشان داد.

ماتوینکو در مصاحبه با روزنامه ایزوستیا ضمن اشاره به واکنش نظامی متناسبی که روسیه به عضویت این دو کشور در ناتو خواهد داد، گفت علی رغم گسترش ناتو، امنیت روسیه تضمین خواهد شد.

وی در این باره توضیح داد که واکنش نظامی روسیه به ورود سوئد و فنلاند به ناتو متناسب با انواع سلاح هایی خواهد بود که در آنجا مستقر خواهند شد.

به نوشته وبگاه ) روز چهارشنبه بود که ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو اعلام کرد فنلاند و سوئد رسما برای پیوستن به این ائتلاف نظامی درخواست داده اند.

از زمان آغاز کارزار نظامی روسیه در اوکراین در 24 فوریه، افکار عمومی در فنلاند و سوئد به شدت به نفع عضویت تغییر کرده است.

فنلاند و سوئد نزدیکترین شرکای ناتو هستند و دارای نیروهای مسلح با بودجه مناسب هستند و به عملیات نظامی و هوایی ائتلاف ناتو کمک می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سنای روسیه: واکنش نظامی متناسبی به گسترش ناتو می دهیم

رییس سنای روسیه: واکنش نظامی متناسبی به گسترش ناتو می دهیم