مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 اردیبهشت 1401 ساعت 00:222022-05-18بين الملل

وزیر آمریکایی: قانوناً نمی توانیم اموال روسیه را مصادره کنیم


وزیر خزانه داری آمریکا در واکنش به درخواست برخی مقام های اروپایی برای مصادره اموال روسیه جهت بازسازی اوکراین، گفت فعلا چنین قانونی در آمریکا وجود ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جانت یِلِن وزیر خزانه داری آمریکا می گوید واشنگتن اختیار قانونی برای توقیف دارایی های بانک مرکزی روسیه را که به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین مسدود شده، ندارد.

یلن شامگاه چهارشنبه طی نشست خبری توضیح داد: گفتگو با شرکای آمریکا درباره یافتن راه هایی برای پرداخت هزینه بازسازی اوکراین پس از جنگی که توسط روسیه به راه افتاده، در حال انجام است .

به نوشته خبرگزاری رویترز ، وی اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که مجوز ویژه اعطا شده به روسیه برای پرداخت به دارندگان اوراق قرضه آمریکایی در هفته آینده تمدید شود و مقامات روسیه فرصتی کوتاهی را برای جلوگیری از اولین بدهی خارجی خود از زمان انقلاب روسیه در سال 1917 ایجاد کنند .

وزیر خزانه داری آمریکا ادامه داد: من فکر می کنم بسیار طبیعی است که با توجه به ویرانی های عظیم در اوکراین و هزینه های هنگفت بازسازی که آنها با آن مواجه خواهند شد، ما به روسیه کمک می کنیم تا حداقل بخشی از هزینه ای را که در این رابطه وجود دارد پرداخت کنیم .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر آمریکایی: قانوناً نمی توانیم اموال روسیه را مصادره کنیم

وزیر آمریکایی: قانوناً نمی توانیم اموال روسیه را مصادره کنیم