مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 23:472022-05-18اقتصادي

پالایشگاه فراسرزمینی و تهاتر اقلام اساسی؛ نتایج سفر آمریکای لاتین


وزیر نفت با بیان اینکه پالایشگاه فراسرزمینی و توسعه میادین نفتی از نتایج سفر آمریکای لاتین است، گفت: بخشی از این ظرفیت را در راستای تهاتر با کالاهای اساسی مثل ذرت روغن و شکر استفاده می کنیم.

- جواد اوجی وزیر نفت با حضور در برنامه صف اول ضمن اشاره به حضور 1200 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه بین المللی نفت گفت: در این نمایشگاه در بخش بالادست و پایین دست تمرکز فراوانی به دانش بنیان ها شد و تفاهم نامه ها و قراردادهای زیادی در بخش های مختلف، مثل بحث بهینه سازی مصرف سوخت یا احیای چاه های کم بازده منعقد شد.

وی افزود: در حال حاضر 65 تا 70 درصد صنعت نفت داخلی است و باقی واردات می شود و برای تأمین و داخلی سازی این بخش ها آن شرکت های مختلفی اعلام آمادگی کردند.

وی تصریح کرد: در بحث ماشین های دوار و توربین کمپرسورها تا چند سال گذشته وارد کننده بودیم ولی امسال تولید داخلی داریم و حتی می توانیم صادرات داشته باشیم.

در صنعت پتروشیمی 65 تا 70 درصد کاتالیست ها توسط دانشمندان خودمان تولید می شود و صادرات به مقاصد مختلفی مخصوصاً اروپا داریم.

وی با اشاره به افزایش صادرات نفت گفت: 70 الی 80 درصد ارزش صادرات را به صورت نقد دریافت می کنیم بخشی هم به صورت تهاتر با دارو و کالاهای اساسی دریافت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پالایشگاه فراسرزمینی و تهاتر اقلام اساسی؛ نتایج سفر آمریکای لاتین

پالایشگاه فراسرزمینی و تهاتر اقلام اساسی؛ نتایج سفر آمریکای لاتین