مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 23:022022-05-18بين الملل

«جنگنده های تامکت فعال ایران» و موفقیت خلبانان ایرانی


یک وبگاه آمریکایی ویژه حوزه هوایی در مطلبی نوشت که آمارهای موجودحاکی از موفقیت چشمگیر خلبانان ایرانی با جنگنده اف-14 در نبرد هوایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک وبگاه آمریکایی در حوزه صنایع هوایی در تازه ترین گزارش به بررسی روند موفق خلبانان و تیم تعمیر نگهداری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پرداخت و نوشت، خلبانان ایرانی بهترین آمار موفقیت های رزمی را با جنگنده اف-14 تامکت کسب کرده اند.

وبگاه 19 فورتی فایو در مطلبی به قلم کریستین دی اور افسر سابق نیروی هوایی آمریکا نوشت، جنگنده اف-14 تامکت اگرچه به اندازه جنگنده اف- 15 ایگل در نبردهای هوایی رو در رو (داگ فایت) آمار خیره کننده ای ندارد، اما تامکت دارای سابقه عملکرد رزمی بسیار قابل احترامی در نبردهای هوا به هوا است.

بزرگترین طنز آمار تامکت این است که اکثر امتیازات آن نه توسط خلبانان آمریکایی و نه حتی خلبانان یکی از متحدان ایالات متحده، بلکه توسط خلبانان ایران، کشور متخاصم به دست آمده است.

دشمنی که جورج دابلیو بوش رییس جمهور وقت آمریکا آن را محور شرارت خواند.

این وبگاه نوشت: هیچ یک از خلبانان آمریکایی تامکت به وضعیت ایس (پنج یا بیشتر پیروزی هوایی) نرسیدند، اما دستکم یک خلبان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران به این وضعیت دست یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«جنگنده های تامکت فعال ایران» و موفقیت خلبانان ایرانی

«جنگنده های تامکت فعال ایران» و موفقیت خلبانان ایرانی