مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 20:472022-05-18سياسي

ضرورت شناسایی فوری عوامل انتخاب نام «ایران» برای یوز ماده ایرانی!


با مرگ دومین توله یوز ایرانی که در شرایط اسارت متولد شده بود و با توجه به شکست احتمالی این پروژه، ضرورت دارد هرچه سریعتر عوامل نام گذاری این یوز شناسایی شوند! به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، صبح امروز خبری منتشر شد که تعبیرش، قرار گرفتن یکی از خوشایندترین اتفاق های محیط زیستی رقم خورده در کشورمان در سال های اخیر، در یک قدمی شکست کامل است؛ خبر مرگ دومین توله یوز ایرانی متولد شده در شرایط اسارت در مسیر انتقال به تهران، آن هم در شرایطی که حال سومین و آخرین توله یوز باقی مانده هم وخیم گزارش می شود و احتمال مرگ آن بسیار بالاست! فرجام ناخوشایند و تلخ پروژه ای که آشنایی بسیاری از ایرانیان با آن، خبر ولادت یوز های سه قلو در محوطه ای محصور در پارک ملی توران بود.

اتفاقی که مانند بمبی بزرگ، صدایش به گوش بسیاری از ایرانیان رسید و حتی توانست مرز های کشورمان را هم در نوردیده و به گوش بسیاری از جهانیان برسد و نویدبخش اتفاقی ارزشمند و نیکو باشد؛ افزایش فاصله تنها بازماندگان یوز آسیایی با انقراض.

البته قدمت پروژه احیای یوز ایرانی و تاسیس مرکزی که این مهم را عهده دار شده، مرکز تکثیر یوز ایرانی، خیلی بیشتر از این هاست و به سال ها قبل باز می گردد، اما از آنجایی که همه تلاش های صورت گرفته در این مرکز تاکنون به نتیجه ای جز شکست منجر نشده بود، کمتر در کانون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت شناسایی فوری عوامل انتخاب نام «ایران» برای یوز ماده ایرانی!

ضرورت شناسایی فوری عوامل انتخاب نام «ایران» برای یوز ماده ایرانی!