مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 20:072022-05-18بين الملل

رونمایی اتحادیه اروپا از راهبرد خود در خلیج فارس/ برجام از محورهای طرح بروکسل


اتحادیه اروپا روز چهارشنبه برای نخستین بار از راهبرد جامع خود برای روابط با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس رونمایی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه برای نخستین بار از راهبردی جامع رونمایی کرد که در آن روابط آتی این اتحادیه با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در زمینه های مختلف از مسائل امنیتی تا تجارت و مسائل جوی تشریح شده است.

جوزپ بورل ، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مراسم رونمایی از این طرح روز چهارشنبه (18 مه/ 28 اردیبهشت) گفت: در زمانی که نظم بین المللی قانون محور با چالش های قابل توجه و ناامنی روبرو شده، اتحادیه اروپا و کشورهای خلیج [فارس] ایستاده اند تا از شراکت قوی تر و راهبردی تر خود دستاورد اکتساب کنند.

وی اضافه کرد: لازم است ما با یکدیگر همکاری نزدیک ترین برای ایجاد ثبات در خلیج [فارس] و خاورمیانه و تهدیدهای امنیتی در جهان، امنیت انرژی، تغییرات آب و هوایی، تجارت و سرمایه گذاری داشته باشیم.

آندره ماتئو فونتانا ، سفیر اتحادیه اروپا در امارات عربی متحده در گفت وگو با پایگاه نشنال گفت که این طرح از اهمیتی محوری در روابط میان اتحادیه اروپا و کشورهای عضو شورای همکاری برخوردار خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی اتحادیه اروپا از راهبرد خود در خلیج فارس/ برجام از محورهای طرح بروکسل

رونمایی اتحادیه اروپا از راهبرد خود در خلیج فارس/ برجام از محورهای طرح بروکسل