مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 19:572022-05-18بين الملل

استقبال بایدن از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو


مشتاقانه منتظر همکاری با کنگره آمریکا و متحدانمان در ناتو برای عضویت سریع  فنلاند و سوئد در قوی ترین ائتلاف دفاعی تاریخ هستم.

- جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا از پیشنهاد سوئد و فنلاند برای عضویت در ناتو استقبال کرد و وعده داد برای مقابله با تهدیدها با این کشورها همکاری کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا؛ بایدن در پیامی که روز چهارشنبه به وقت محلی از سوی کاخ سفید منتشر شد، گفت: من به گرمی از درخواست های تاریخی فنلاند و سوئد برای عضویت در ناتو استقبال می کنم و قاطعانه از آن حمایت می کند.

رییس جمهوری آمریکا اضافه کرد: مشتاقانه منتظر همکاری با کنگره آمریکا و متحدانمان در ناتو برای عضویت سریع فنلاند و سوئد در قوی ترین ائتلاف دفاعی تاریخ هستم.

پیش از این، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره عضویت فنلاند و سوئد در ناتو گفت که اتفاق نظر گسترده ای در خصوص عضویت فنلاند و سوئد در ناتو وجود دارد و در صورتی که آنها به صورت رسمی تصمیم بگیرند به عضویت ناتو درآیند، ما خواهیم توانست این اتفاق نظر را حفظ کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز گذشته افزود: ارزیابی ما از مواضع متحدان عضو ناتو این است که یک اجماع حداکثری در خصوص عضویت این دو کشور در ناتو وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال بایدن از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو

استقبال بایدن از عضویت فنلاند و سوئد در ناتو