مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 19:522022-05-18بين الملل

آغاز تسهیل تحریم های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا


واشنگتن تسهیل محدودیتهایی که برای شرکت آمریکایی شورون در خصوص همکاری نفتی در کشور تحت تحریم ونزوئلا تعیین کرده بود را آغاز کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شرکت شورون بزودی می تواند با دولت ونزوئلا و شرکت نفتی دولتی PDVSA مستقیما مذاکره کند و جزییات نهایی ترتیبات جدید، بزودی اعلام خواهد شد.

واشنگتن پست در گزارشی نوشت: تصور می رود این اقدام از مذاکرات بین دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا و دولت اوپوزیسیون تحت حمایت غرب به رهبری خوان گوایدو، پشتیبانی کند.

به گفته مقامات واشنگتن که مایل نبودند نامشان فاش شود، مجوز صادره به شورون برای مذاکره با ونزوئلا، می تواند تنها گام اول برای تسهیل تحریم های مربوط به نفت علیه ونزوئلا باشد.

انتظار می رود دولت اپوزیسیون در ونزوئلا روز جاری اعلام کند که با مادورو برای بازگشت به پای میز مذاکره در ماه جاری، به توافق رسیده است.

شایعاتی که پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین به راه افتاد، حاکی از آن بود که دولت آمریکا به دنبال تسهیل تحریم های نفتی علیه ونزوئلا در صورت موافقت این کشور آمریکای لاتین برای صادرات نفت خام به پالایشگاهها در آمریکاست.

تا دو ماه پیش، شورون جمع کردن تیم بازرگانی برای فروش نفت ونزوئلا را آغاز و برای توسعه نقش خود در چهار جوینت ونچری که در آنها با شرکت PDVSA شریک است،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تسهیل تحریم های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا

آغاز تسهیل تحریم های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا