مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 19:422022-05-18سياسي

چطور با بچه هایمان صمیمی شویم؟/بهترین سبک فرزندپروری را بشناسیم


وقتی پدر و مادر به عنوان دو الگوی مهم فرزند، در منزل و محیط بیرون با یکدیگر و با بچه ها با احترام، مهربانی و صمیمیت صحبت کنند، بچه ها نیز در بزرگسالی همین روند را در پیش می گیرند.

- گروه زندگی ـ زهره سعیدی: بحث صمیمیت والدین و فرزندان از ابعاد اخلاقی، جامعه شناختی، روان شناختی، تربیتی، جمعیت شناختی و .

قابل پرداخت است.

گاهی تصورات موهومی بین پدر و مادرها به وجود می آید و این تصورات باعث می شود که تفکرشان نسبت به فرزندآوری منفی شود و تصمیم بگیرند که یا بچه دار نشوند یا یک بچه شان به دو بچه تبدیل نشود؛ مثل اینکه فرزندآوری کار خیلی دشواری است و آنها از پسش بر نمی آیند ، تعامل با فرزندان در این عصر دشوار شده چرا که یک نوع نافرمانی و عدم اطاعت در بین فرزندان این دوره دیده می شود .

پدر و مادرها باید بدانند که فرزندآوری و فرزندپروری مثل دیگر رفتارهای زندگی اجتماعی یک مهارت آموختنی است.

ما گاهی وقتی کاری انجام ندادیم از آن می ترسیم و تصور می کنیم انجام آن خیلی دشوار و شاق است، اما وقتی وارد میدان می شویم متوجه می شویم که شناختمان بالا رفته و مهارت و هنرورزی آن را کسب می کنیم و از انجام آن لذت می بریم.

حجت الاسلام اسماعیل چراغی، استاد جمعیت و جامعه شناسی و مشاور خانواده   حجت الاسلام اسماعیل چراغی کوتیانی مدرس جمعیت شناسی و جامعه شنا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چطور با بچه هایمان صمیمی شویم؟/بهترین سبک فرزندپروری را بشناسیم

چطور با بچه هایمان صمیمی شویم؟/بهترین سبک فرزندپروری را بشناسیم