مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 19:272022-05-18پزشكي

134 واحد اپیدمیولوژیک دامپزشکی سلامت دام ها را کنترل می کنند


مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: 134 واحد اپیدمیولوژیک دامپزشکی در شهرستان نیر دام های سبک و سنگین منطقه را تحت پوشش واکسیناسیون قرار داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، بهلول تکلوی عصر چهارشنبه در نشست با فرماندار نیر اظهار کرد: تعدد و گستردگی فعالیت های دامپزشکی بر کسی پوشیده نیست و ما با نگاه به سفره غذایی مردم، فعالیت های دامپزشکی را به عینه شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: پیشگیری همواره مقدم بر درمان بوده بنابراین ما نیز امورات دامپزشکی را بر این اصل قرار داده و بر اساس جدول زمانبندی شده و برنامه ریزی در فواصل زمانی مشخص، با مراجعه به روستاها نسبت به مایه کوبی دام ها اقدام می کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری دام های منطقه به صورت کاملاً رایگان بر علیه سه بیماری مهم و استراتژیک تب برفکی، طاعون نشخوارکنندگان کوچک و بیماری تب مالت در 134 واحد اپیدمیولوژیک این شهرستان تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفته است.

تکلوی از مایه کوبی 75 هزار قطعه طیور بومی بر علیه بیماری نیوکاسل به منظور پیشگیری از سرایت آن به واحدهای صنعتی طیور از ابتدای سال جاری در این شهرستان خبر داد.

وی افزود: علی رغم کمبود شدید امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی در این مدت، یک هزار و 200 قلاده سگ صاحب دار علیه بیماری هاری که یکی از بیماری های مش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

134 واحد اپیدمیولوژیک دامپزشکی سلامت دام ها را کنترل می کنند

134 واحد اپیدمیولوژیک دامپزشکی سلامت دام ها را کنترل می کنند