مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 16:072022-05-18اقتصادي

غذای 25 میلیون نفر دور ریخته می شود/ توجه به شرکت های دانش بنیان


حدود 30 درصد از 120 میلیون تن مواد غذایی تولید شده در کشور ضایع می شود یعنی به طور متوسط غذای 25 میلیون نفر دور ریخته می شود.

- ، مجتبی خیام نکویی با حضور در پارک علم و فن و آوری فارس تصریح کرد: نخست باید تمهیداتی در نظر بگیریم تا حمایت کنیم از افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی و دوم اینکه ده دهکده فناوری و نوآوری بخش کشاورزی در ده استان کشور ایجاد کنیم.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با بیان اینکه اولین دهکده فناوری و نوآوری بخش کشاورزی در استان خراسان رضوی ایجاد و 140 شرکت دانش بنیان در آن مستقر است، افزود: از لحاظ محتوایی ما چند اقدام را باید انجام دهیم که حال مردم را در حوزه غذا خوب کند.

به گفته وی؛ با توجه به آزاد سازی مردمی یارانه ها یک فرصت کم نظیر برای دانش بنیان کردن کشاورزی فراهم شده است؛ می توانیم با دانش هزینه های تولید در بخش کشاورزی را بکاهیم و قیمت تمام شده محصول را پایین بیاوریم همانطور که این کار در طرح های پایلوت محقق شده است.

او با اشاره دوباره به مصوبه هیأت دولت ابراز کرد: در این مصوبه یک مأموریت بزرگ به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تات محول شده است که آن هم تغییر ساختار کل مجموعه کشاورزی با نگاه پارک علم و فناوری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غذای 25 میلیون نفر دور ریخته می شود/ توجه به شرکت های دانش بنیان

غذای 25 میلیون نفر دور ریخته می شود/ توجه به شرکت های دانش بنیان