مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 15:372022-05-18سياسي

فیروزآبادی: باید برای خودکفایی درحوزه اقتصاد دیجیتال تلاش کنیم


دبیر شورایعالی فضای مجازی کشور گفت: باید در حوزه اقتصاد دیجیتال تلاش کنیم تا به خودکفایی دست پیدا کنیم و همه خدمات و کالاهایی که امکان عرضه داخلی در کشور دارند بخش قابل توجهی از نیاز های کشور را تامین کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی، سید ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی در کنفرانس ظرفیت شبکه ملی اطلاعات و توسعه پایدار زیرساخت ها با بیان این مطلب افزود: در عصر جدید اتکا به یک بازیگر تعیین کننده همچون دولت ها و صرفا قوانین و مقررات برای اداره حوزه هایی مانند آی سی تی به اتمام رسیده و اشکال دیگری همچون توصیه ها و تشکیل کنسرسیوم های رفع موانع برای بازار و طراحی رویه ها در کشورها مورد تاکید است.

وی با اشاره به این که توصیه ها معمولا از مراجع مهمی همچون دولتی، علمی و بخش خصوصی منتشر می شود، اظهار داشت: در کشور نیاز فوری به توصیه ها در حوزه های شبکه، خدمات ابری، پردازش و دیتاسنترها احساس می شود.

همچنین ائتلافی از شرکت ها برای استاندارد گذاری و قاعده گذاری در این حوزه ها باید صورت گیرد.

فیروزآبادی درخصوص نقش کنسرسیوم ها در تعیین مسیر علم و بازار اقتصادی، تاکید کرد: همگرایی بازار و علم، بازار و فناوری و صنعت با شکل گیری کنسرسیوم ها اتفاق می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیروزآبادی: باید برای خودکفایی درحوزه اقتصاد دیجیتال تلاش کنیم

فیروزآبادی: باید برای خودکفایی درحوزه اقتصاد دیجیتال تلاش کنیم