مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401 ساعت 15:322022-05-18سياسي

تحکیم روابط تهران و کابل؛ محور دیدار کرزی و سفیر ایران


سفیر ایران در کابل طی دیدار با رییس جمهور پیشین افغانستان ضمن بررسی مسائل روز این کشور و منطقه بر لزوم تحکیم روابط میان دو کشور تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، بهادر امینیان سفیر ایران در کابل امروز (چهارشنبه) با حامد کرزی ، رییس جمهور پیشین افغانستان دیدار و گفت وگو کرد.

  براساس گزارش دفتر رییس جمهور سابق افغانستان، کرزی و امینیان در این دیدار در خصوص مسائل روز افغانستان و منطقه تبادل نظر و بر تحکیم روابط دو کشور تاکید کردند.

  کرزی با اشاره به روابط مشترک تاریخی و دیرینه دو کشور و اظهار علاقمندی برای گسترش هرچه بیشتر آن، از همکاری جمهوری اسلامی ایران با مردم افغانستان قدردانی کرد.

  پیش از این ‏رییس جمهور ایران در دیدار با امیر قطر در تهران گفته بود که ما خواهان پایان محاصره یمن، ثبات و حکومت قدرتمند در عراق، خروج اشغالگران از سوریه و تشکیل دولت فراگیر در افغانستان هستیم.

همچنین آیت الله رییسی، رییس جمهور ایران نیز در دیدار امیر قطر در تهران تاکید کرد که مردم افغانستان باید نسبت به کشور خودشان دولتی فراگیر داشته باشند که بتواند همه گروه های سیاسی و همه قومیت ها را در بر بگیرد و امنیت پایدار در افغانستان برپا شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحکیم روابط تهران و کابل؛ محور دیدار کرزی و سفیر ایران

تحکیم روابط تهران و کابل؛ محور دیدار کرزی و سفیر ایران